Uw browser wordt niet meer ondersteund. Voor een optimale ervaring raden wij aan om de laatste versie van Microsoft Edge, Mozilla Firefox of Google Chrome te downloaden.

Klantenservice

Vragen over een bestelling, betaling of retour? Hier geven we antwoord op de meest voorkomende vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Maak dan gebruik van de chatfunctie (tijdens kantoortijden rechts onderin de website), stuur een mail naar info@dyka.be of neem contact op met het dichtstbijzijnde filiaal. We helpen je graag verder. 

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Het plaatsen van een bestelling kan op verschillende manieren:

  • Loop binnen bij één van onze filialen. Hier vind je een filiaal bij jou in de buurt.
  • Neem telefonisch of per mail contact op met één van onze medewerkers om een bestelling te plaatsen. Je vindt het telefoonnummer van het filiaal op de filialenpagina. Zorg ervoor dat je het klantnummer bij de hand hebt. Deze heb je nodig om een bestelling te plaatsen. Heb je nog geen klantnummer? Vraag deze dan hier aan.
  • Plaats eenvoudig online een bestelling via onze webshop. Hiervoor heb je een persoonlijk, Mijn DYKA-account nodig. Het Mijn DYKA-account vraag je hier aan.
Hoe kan ik zien of het product op voorraad is?

Wij streven ernaar om zoveel mogelijk van onze producten altijd op voorraad te hebben. Is een product niet (voldoende) op voorraad? Dan verschijnt er een melding wanneer je het product in de winkelmand geplaatst hebt. Hieronder lichten we de meldingen verder toe:

Melding Uitleg

Geen melding

Het artikel is voldoende voorradig.
Artikel afhalen is niet mogelijk Je hebt ervoor gekozen om het artikel af te halen bij de vestiging. Het artikel is echter niet voorradig op het filiaal. Neem contact op met het filiaal en vraag naar de mogelijkheden.
Centraal geleverd, aangepaste levertijd Je wilt de order graag laten bezorgen. Het filiaal heeft het gewenste product niet op voorraad. De order wordt nu vanuit het hoofdmagazijn geleverd. Dit zorgt voor een aangepaste levertijd.
Betaal ik verzend- of orderkosten?

Je betaalt geen verzendkosten wanneer je de bestelling afhaalt in één van onze filialen. Laat je de bestelling verzenden naar een ander adres in België? Dan is dit gratis bij een orderbedrag van meer dan € 250,- excl BTW. Wanneer dit bedrag lager is, rekenen we € 15,- orderkosten bij levering van hulpstukken en € 60,- voor een levering die ook buizen bevat.  Voor spoedleveringen en bepaalde niet-standaard producten, worden kosten in rekening gebracht.

Afhalen en bezorgen

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Afhankelijk van het door bestelde product kun je de afleverdatum zelf bepalen. Onze standaard service is dat wanneer je voor 12.00u bestelt, ze de volgende dag worden bezorgd of kunnen worden afgehaald. Het is niet mogelijk om op weekends en feestdagen te leveren. Bestellingen op maat zijn ook mogelijk. Deze gebeuren altijd in overleg met één van onze medewerkers.

Retourneren

Wat is de retourprocedure?

Wil je één of meerdere materialen retourneren? Stuur dan een e-mail naar het filiaal die de levering heeft verzorgd, of naar de contactpersoon bij DYKA. Het e-mailadres van het filiaal is terug te vinden op de pakbon. In deze e-mail geef je het volgende aan:

  • Welke materialen je wilt retourneren, met foto
  • De reden van het retourneren van de materialen
  • Een factuur (of een kopie) die je bij levering hebt ontvangen.

Op basis van de bovenstaande informatie, zullen wij de aanvraag beoordelen. Wanneer we het verzoek accepteren, ontvang je van ons een retourvoorstel per mail. Dit retourvoorstel is twee weken geldig. Deze moet als kopie geprint op de retourverpakking aanwezig te zijn. Anders kunnen wij dit helaas niet accepteren. Voor de materialen die aan de gestelde voorwaarden voldoen volgt een creditering van maximaal 80% van de oorspronkelijke netto factuurwaarde.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Onze algemene levervoorwaarden blijven ongewijzigd van kracht. De voorwaarden die voor een retour gelden, vind je hier

 

Kan ik mijn bestelling in het filiaal retourneren?

Ja, je kunt de retour van een bestelling afhandelen in het filiaal. Ook hier gelden de eerdergenoemde retourvoorwaarden. Om een snelle afhandeling te waarborgen, adviseren we je wel om eerst een mail te sturen met de aanvraag, zodat we vooraf de retour kunnen beoordelen.

Contact

Heb je een algemene vraag?

Voor alle algemene vragen kun je contact met ons opnemen via het algemeen telefoonnummer +32(0)11 80 04 20 of een e-mail sturen naar info@dyka.be. Wij behandelen de vraag zo snel mogelijk.

Wat is het adres en wat zijn de openingstijden van ons hoofdkantoor?

Je kunt ons hoofdkantoor bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:00u tot 17:00u.

Ons bezoekadres:

Nolimpark
Stuifzandstraat 47
3900 Overpelt
 

Wat zijn de adressen en openingstijden van de DYKA filialen?

  Raadpleeg het overzicht van de openingstijden van het dichtstbijzijnde DYKA filiaal via deze link.